'තාත්තා' ටෙලියේ තේමා ගීතයට සංගීතය-හඬ මුසු කළ රෝහණ

  👤  1138 readers have read this article !
Published by : MB WEB 2018-08-08 16:30:29

"තාත්තා" ටෙලිනාට්‍යයේ තේමා ගීතය වගේම ටෙලිනාට්‍යයත් ගොඩක් ජනප්‍රිය වෙලා. ඒ ගැන සතුටුද..?

ඔව්, "අර හීන් හඬට දිය පෑරෙන පහළ වක්කඩේ" කියන ගීතයත්, ටෙලිනාට්‍යත් ජනප්‍රිය වෙලා තිබෙනවා. යන යන තැන මේ ගැන තමයි මගෙන් අහන්නේ. මිනිස්සු තාත්තා ටෙලිනාට්‍යයේ සංකල්පයට සහ එහි රිද්මයට බොහෝ සෙයින් ඇලුම් කරන තත්ත්වයට පත්වෙලා. ගොඩක් සතුටින් ඉන්නේ.

"හීන් හඬට දිය පෑරෙන" යන තේමා ගීතය ජනප්‍රිය වීමට බලපෑ හේතුවක් තිබෙනවාද..?

මම හිතන්නේ කුමාර ලියනගේගේ පද මාලාව සහ ඒ වෙනුවෙන් ලලිත් රත්නායක යොදාගෙන තිබෙන රූප රචනාව බොහෝ සෙයින් බලපෑවා. කුමාර ලියනගේ ලියපු සින්දුවකට දෙවැනි වතාවටයි මම සංගීතය නිර්මාණය කළේ. මීට කලින් කුමාර ලියපු කරුණාරත්න දිවුල්ගනේ ගයපු "අන්දර යායේ" සින්දුවටත් මම සංගීතය නිර්මාණය කළා. එයත් පිය ගුණ ගීතයක්. ඒ ගීතය බොහෝ ජනප්‍රිය වුණා. මගේ සංගීත දිවියේද හැරවුම් ලක්ෂ්‍යයක් එය. ඒ නිසා එය විශේෂ කාරණයක්.

අලුත් ටෙලිනාට්‍ය තේමාගීත ජනප්‍රිය වෙන්නේ බොහෝම අඩුවෙන්. නමුත් තාත්තා ටෙලි නාට්‍යයේ තේමා ගීතය ඒ කියමන් බොරු කළා නේද..?

අද අලුත් ටෙලිනාට්‍ය විශාල වශයෙන් බිහිවෙනවා. මෙගා නාට්‍යත් බිහිවෙනවා. ඒ නිසා ප්‍රේක්ෂකයන්ගේ අවධානය තේමා ගීතය කෙරෙහි යොමුවෙනවා අඩුයි. මම හිතන්නේ මෙය මිනිසුන්ගේ හදවතේ තාත්තා පිළිබඳව සැඟවුණු හෘද සාක්ෂියක් එළියට ආපු අවස්ථාවක්. මේ ගීතයේ පද මාලාවට මම කම්පනය වුණා. ඒ නිසයි මේ නිර්මාණය බිහිවුණේ.

ගීතයේ පද මාලාවත් ඒ ජනප්‍රියත්වයට ලොකු බරක් එක්කළා කිව්වොත්...?

ඔව්, කුමාර ගීතය මට ගෙනැල්ලා අතට දෙන විටම මම කිව්වා කුමාර මේ සින්දුව "අන්දර යායේ" ගීතය වගේම ජනප්‍රිය වෙනවා කියලා. ලලිත් තමයි කුමාරට කියලා ගීතයක් ටෙලි නාට්‍යය වෙනුවෙන් නිර්මාණය කරගත්තේ. ලලිත්ගේ අරුංගල් ටෙලිනාට්‍යයේ තේමා ගීතයත් ලියා තිබෙන්නේ කුමාර ලියනගේ.

ටෙලිනාට්‍ය සඳහා තේමා ගීත කොපමණ ප්‍රමාණයක් ඔබ නිර්මාණය කර තිබෙනවාද..?

මගේ කාර්යබහුලතාව නිසා තේමා ගීත කරපු විශාල නාට්‍ය ප්‍රමාණයක් නැහැ. ටෙලි නාට්‍ය 10කට ආසන්න ප්‍රමාණයකට මම නිර්මාණයන් කර තිබෙනවා. තාත්තා ටෙලියේ තේමා ගීතය හරවත් නිර්මාණයක් නිසා එයට විශාල සාධාරණත්වයක් කරන්න මට පුළුවන් වුණා. එහි පසුබිම් සංගීතයට පවා මට දැනෙන දෙයක් කරන්න පුළුවන් වුණේ මේ නිර්මාණයේ ගුණාත්මක බව නිසා.

මේ ගීතයට අද වන විට ලැබෙන ප්‍රතිචාර බහුලයි නේද..?

ඒ පිළිබඳ හරිම සතුටක් දැනෙන්නේ. ඒ මේ ගීතය මගේ සංගීත නිර්මාණයක් වුණු නිසා නෙවෙයි. ගුණාත්මක නිර්මාණයකට මිනිසුන්ගේ කොච්චර රුචිකත්වයක් තිබෙනවාද කියන හැඟීම මට තිබෙනවා. මොකද මිනිසුන්ගේ රුචිකත්වය අද වනවිට වහලා තියෙන්නේ. ටෙලි නාට්‍යය පටන් අරගෙන සතියක් ඇතුළත 7000කට අධික ප්‍රමාණයක් අන්තර්ජාලයේ මේ ගීතය ෂෙයාර් කරලා තිබුණා. එය මට පුදුමයක්.

ඔබ හොඳ ගායකයෙක්, අලුත් නිර්මාණ කරන්න අදහසක් නැද්ද..?

මම ගායනා කරපු ගීත කිහිපයක්ම තිබෙනවා. මම මාරිම්බා සංගීත කණ්ඩායමෙත් වාදකයෙක් සහ ගායකයෙක් ලෙස කටයුතු කළා. මගේ "වරංගනා" සින්දුව අදටත් ජනප්‍රියයි. දැන් රසිකයෝ කියනවා ඛ්ච් එකක් කරන්න කියලා. ඒ ගැනත් මේ වෙනකොට අදහසක් තිබෙනවා. මට අවශ්‍ය ජනප්‍රිය වෙන්න නෙවෙයි. හොඳ නිර්මාණ කිහිපයක් රසිකයන්ට ඉදිරිපත් කරන්න. ඉදිරියේදී මා අතින් හොඳ සින්දු ටිකක් ගැයේවි.

සංගීත ක්ෂේත්‍රයට ඔබේ පැමිණීම අහඹුවක්ද..?

අහඹු සිදුවීමක් කියන්න අමාරුයි. අපේ පවුල් පරිසරය සංගීතයත් සමඟ බැඳිලයි තිබුණේ. මගේ පියා වයලීන් වාදකයෙක්, කවියෙක්. අම්මත් හොඳ කිවිඳියක්. මම සංගීතයට ඇදිලා ගියා ඒ නිසා. මම ප්‍රථමයෙන් වාදනය කළේ බටනළාව. ඊට පස්සේ වයලීනය මම අතට ගත්තා. මගේ පළමුවැනි සංගීත ගුරුතුමා ඒ.කේ. සෝමපාල සර්. ආරියදාස හපුආරච්චිත් මගේ ගුරුවරයෙක්. "ස" ප්‍රසංගය බලලා මම සංගීතයට ආදරය කරන්න පටන් ගත්තා. මම ගීත 300කට පමණ මේ වනවිට සංගීතය නිර්මාණය කරලා තිබෙනවා. ඒ ගැන සතුටුයි.

ඒ නිර්මාණ අතරින් බොහෝ ගීත ජනප්‍රිය වුණා..?

බොහෝ නිර්මාණ ජනප්‍රියයි. මගේ සංගීත දිවියේ හැරවුම් ලක්ෂ්‍යයක් වුණේ කරුණාරත්න දිවුල්ගනේ ගායනා කළ "අන්දර යායේ" ගීතය. එය නිර්මාණය වුණේ 1998දී පමණ. "සුළඟක් වී මං යනවා, නටුවෙන් ගිලිහුණු පින්න මලක්, දරුවනි මමයි නුවර මාලිගාවෙ ඇතා, හන්තානේ කඳුමුදුන වගේ නුඹ, මගේ ආල හැඟුම්, හදන්නට වැහි බින්දුවක්, සේකර මා ආදර කිවිඳේ්, නෙලුම් මල් කළු වුණා අව්වට" වැනි විවිධ ශිල්පීන් ගායනා කළ ගීත ඉතා ජනප්‍රිය වුණා. නෙලුම් මල් කළු වුණා අව්වට ගීතය රාජ්‍ය සංගීත සම්මාන සඳහා නිර්දේශත් වුණා.

මෙරට ජනප්‍රිය තලයේ වැජඹුණු සංගීත කණ්ඩායමක් වුණු "මාරිම්බා" සංගීත කණ්ඩායමට ඔබ සම්බන්ධ වුණු අතීතය මතක් කරමුද..?

මම බෑන්ඩ් එකට සම්බන්ධ වුණේ බන්දු එස්. කන්නංගරගේ ඉල්ලීමක් නිසා. බන්දු මගේ හොඳම මිත්‍රයෙක්.

මියුසික් බෑන්ඩ් එකකට සම්බන්ධ වෙන්න මගේ අදහසක් තිබුණේ නැහැ. නමුත් මාරිම්බා බෑන්ඩ් එක නිසා මාව ජනතාව දැනගත්තා. ඒ වයලීනය නිසා. මාරිම්බා බෑන්ඩ් එක වයලීනය, වේදිකාවේ දැවැන්ත විදියට පාවිච්චි කළා. මම බෑන්ඩ් එකේ රිදම් ගිටාරය සහ වයලීනය වාදනය කළා. සින්දුත් කිව්වා. 1999දිත් හිටපු ජනාධිපතිනියට ටවුන් හෝල්වලදී බෝම්බ ප්‍රහාරයක් එල්ල වන අවස්ථාවේදීත් ඒ වේදිකාවේ මාරිම්බා බෑන්ඩ් එක හිටියා. බෝම්බ ප්‍රහාර දෙකක සජීව අත්දැකීම් අපිට තිබෙනවා. නූලක් හරි මිස්වුණා නම් අපිත් අද මෙතැන නැහැ. සංගීතයේදීත් මිහිරි වගේම අමිහිරි අත්දැකීම් මට තිබෙනවා. ජීවිතයේදීත් එය එසේමයි.

ඔබ ශ්‍රී ලංකා ගුවන් විදුලි සංස්ථාවේ සංගීත අංශය තුළ දැවැන්ත කාර්යභාරයක් ඉටුකරන කෙනෙක්. ඒ ගැනත් කියමු..?

මම ශ්‍රී ලංකා ගුවන් විදුලි සංස්ථාවේ ජේ‍යෂ්ඨ වැඩසටහන් නිෂ්පාදකවරයෙක්. මම ප්‍රථමයෙන් වාදකයෙක් විදිහටයි ගුවන් විදුලි සංස්ථාවට සම්බන්ධ වුණේ. සරල ගී, සේවක සංග්‍රහය, විශ්වයේ වින්දනීය ප්‍රතිරාව, ශ්‍රද්ධාංජලී වගේ ගුවන් විදුලි සංස්ථාවෙන් ප්‍රචාරය වන වැඩසටහන් සඳහා මම මගේ දායකත්වය ලබාදෙනවා. ගුවන් විදුලි සංස්ථාවේ මගේ ආදරණීය මිත්‍රයන්වත් මම මතක් කළ යුතුයි. මට දැන් ලැබෙන ජනතා සම්මානවලට ගුවන් විදුලියේ මිතුරනුත් පිටිවහලක් වුණා.

ගීත නිර්මාණ ඇතුළත් කර ප්‍රසංගයක් කරන්න අදහසක් නැද්ද..?

අවුරුදු දහයකට විතර කලින් ප්‍රසංගයක් කළා. මම සංගීතය නිර්මාණය කළ ගීත සංයුක්ත තැටියක් සහ මගේ වයලීන් වාදන ඇතුළත් වයලීන මැවූ හීන කියන සංයුක්ත තැටි දෙක මම එළිදැක්වූවා. ඒ සංයුක්ත තැටි දෙකම ජනප්‍රිය වුණා. වයලීන මැවූ හීන ඛ්ච් එක වැඩියෙන්ම අලෙවි වුණේ ඕස්ට්‍රේලියාවේ. මොකද ඒ රටේ තිබුණු ප්‍රසංගයකදී මගේ වයලීන වාදනයක් රසවිඳපු ප්‍රේක්ෂකයෝ ආපසු ඕස්ට්‍රේලියාවට එන්න එපා කිව්වා මගේ වයලීන වාදන සහිත ඛ්ච් එකක් නැතුව. මේ ඛ්ච් තැටිය ප්‍රථමයෙන් එළිදැක්වූයේත් ඕස්ට්‍රේලියාවේදී.

සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ ඉන්න ඔබට වත්මන් සංගීත පරපුර ගැන මොකද හිතෙන්නේ..?

වර්තමානයේ හොඳ දක්ෂ නවකයෝ අපිට ඉන්නවා. මාධ්‍යවලින් ඔවුන්ට අනුග්‍රහය තවත් ලැබිය යුතුයි. ඒ හොඳ දේවල් කරන්න මිසක් අවර ගණයේ නිර්මාණ කරන්න නෙවෙයි.
රට හරි තැනකට ගන්න නම් මේ රටේ උසස් ප්‍රමිතියෙන් යුතු ජනමාධ්‍ය කලාවක් තිබිය යුතුයි. ජනමාධ්‍ය උසස් නිර්මාණ බිහිකිරීම වෙනුවෙන් නවකයන් යොදාගත යුතුයි. මිනිසුන්ගේ ඇත්ත කැමැත්ත අත්හැරලා මාධ්‍ය වැඩ කළ යුතු නැහැ. එයයි මගේ මතය.

ඇයි දැන් හැදෙන ගීත රසිකයන්ට ඉක්මනින් අමතක වෙලා යන්නේ..?

දැන් ගීත හදන්නේ ජනප්‍රිය වෙන්න විතරයි. ඒ කාලේ එහෙම නැහැ. පද රචකයායි, සංගීතවේදියායි, ගායකයායි තුන්දෙනාම සාකච්ඡා කරලා අත්දැකීමක් කරගෙන නිර්මාණයක් බිහිකරනවා. ඔවුන් එය කළේ විවේක බුද්ධියකින්. ජනප්‍රියත්වය සහ මුදල්ම බලාගෙන නිර්මාණ කරනවා නම් ඒ නිර්මාණවල පැවැත්ම තියෙන්න පුළුවන් පොඩි කාලයක් වෙන්න පුළුවන්.

ඔබට දිගු ගමනක් එන්න අතහිත දුන්නු පිරිසකුත් ඇති නේද..?

අපොයි ඔව්. ආනන්ද ගමගේ සහ නිමල් ගුණසේකර කියන ජේ‍යෂ්ඨ සංගීතවේදීන් දෙදෙනා මම මේ මොහොතේ සිහිපත් කළ යුතුයි. ගුණදාස කපුගේ, කරුණාරත්න දිවුල්ගනේ, ගාමිණී ගුණසේකර. ගාමිණී තමයි මාව කපුගේ මහත්මයාගේ "කම්පන" ප්‍රසංගයට සම්බන්ධ කළේ. රවීන්ද්‍ර මුණසිංහ, උපාලි ආරියසිරි වැනි අයත් මට මතක් වෙනවා. නම් නොකී බොහෝ පිරිසක් ඉන්නවා. ඔවුන්ටත් බොහොම ස්තුතියි වගේම ගුරුවරියක් වන මගේ බිරිය පුෂ්පාවත් මම මේ වෙලාවේ මතක් කරනවා. මෙවැනි පිරිසක් නැතිනම් මගේ සංගීත දිවියේ වීරයෙක් වුණු වික්ටර් රත්නායකයන්ගේ "ස" ප්‍රසංගයක සංගීත අධ්‍යක්ෂවරයකු ලෙස සම්බන්ධ වෙන්න ලැබෙන්නේ නැහැ. ඒ අවස්ථාව මට කවදාවත් අමතක වෙන්නේ නැහැ.

ක්‍රිෂාන් පතිරත් ජයසූරිය

මව්බිම දැන්

තවදුරටත්

අද මව්‍බිමෙන්

තවදුරටත්

අද පුවත්පත

අද කාටූනය

mawbima Cartoon